Nie trzeba było długo czekać, aby Bernie Ecclestone po raz kolejny dobitnie powtórzył, że przyszłość Formuły 1 jest poza Europą.
Liczba europejskich wyścigów z roku na rok kurczy się, a Formuła 1 w ostatnich latach rozszerzała się o kraje azjatyckie i Bliskiego Wschodu. Kolejnym kierunkami dla wyścigów Grand Prix najprawdopodobniej będzie Rosja, Meksyk i Południowa Afryka.Ecclestone w wywiadzie dla hiszpańskiej Marca stwierdził, że popadająca w coraz większy kryzys ekonomiczny Europa jest „skończona” i najprawdopodobniej utraci kolejne wyścigi z cyklu GP.
„Sądzę, że kolejnych kilku latach w Europie pozostanie tylko pięć wyścigów” mówił Ecclestone. „Sądzę, że Europa jest skończona. To będzie dobre miejsce dla turystów, ale nic więcej. Europa to relikt przeszłości.”
Ecclestone poinformowany o tym, że Stary Kontynent jest duchowym domem Formuły 1, odparł: „Kiedyś taki był”.
29.11.2011 20:40
0
Biznes, to biznes. Szkoda..
29.11.2011 20:46
0
Z jednej strony rozumiem KASA , KASA i jeszcze raz KASA , ale naprawdę będzie szkoda gdy w kalendarzy F1 pojawią się tylko 5 wyścigów lub mniej . ;(
29.11.2011 20:48
0
Zastanówmy się które wyścigi może wyrzucić. Pewnie jeden hiszpanski i Spa,ale za Spa ma być Francja. Nie wyobraząm sobie by wyrzucił Monte Carlo, Silverstone,Niemcy,Hungaroring i Monzę i jeden z wyścigów hiszpanskich A liczyłem na Imolę, Red Bull Ring i Magny Cours. A będzie jeszcze Rosja,ale to już nie Europa dla Berniego.
29.11.2011 20:50
0
Usunięty
29.11.2011 20:51
0
Dziadziuś to ty jesteś skończony!!!!! W Europie F1 znajdzie dużo więcej fanów kibiców i pasjonatów tego sportu niż we wszystkich innych kontynentach razem wziętych. Ale nistety widać wszystkim rządzi kasa...
29.11.2011 21:00
0
Czasami ten dziadek mnie denerwuje, on nie wie co mówi. Europa to F1, zgadzam się że trzeba tworzyć tory na innych kontynentach, ale F1 bez Europ jest jak facet bez jaj, nie ten klimat.
29.11.2011 21:14
0
Ecclestone to relikt przeszłośc tyle na ten temat ;)
29.11.2011 21:20
0
Niech jeszcze wywala Gp Belgi Włoch. Wielkiej Brytani. Monako. Niemiec
29.11.2011 21:21
0
Prawidłowy tytuł to "F1 jest skończona". Jeśli rzeczywiście tak będzie.
29.11.2011 21:23
0
Stary dziad pier..li bez sensu on też jest reliktem który pewnie już długo nie pociągnie.
29.11.2011 21:26
0
super, czad komando:))) Jeszcze kierowców wymienic na azjatyckich i hinduskich - zaoszczedzimy na wadze bolidów
29.11.2011 21:26
0
proszę zostawcie tylko SPA jakbym miał kasę to bym ten tor wykupił ale może nie wszystko stracone bo korea niezbyt sie przyjęła i może to właśnie ją zastąpi któryś z planowanych wyścigów zawsze to lepiej niż europa
29.11.2011 21:26
0
znaczy wyścigi w europie
29.11.2011 21:33
0
Berni raczej nie doczeka realizacji swojej "proroczej" wizji. Jeśli takie jest jego podejście do F1, to nie mam żalu, że jego czas powoli przemija. Jeszcze kilka lat i ktoś młody zajmie jego miejsce a lotniska typu Abu Dhabi znikną z kalendarza:)
29.11.2011 21:35
0
:((
29.11.2011 21:37
0
Czasem Bernie po prostu lubi zaistnieć w świadomości fanów F1, tak myslę:) Oby nowe tory były budowane z pasją i dla fanów.
29.11.2011 21:42
0
Jak na razie wszystkie wyścigi są dopasowywane pod godziny oglądania w Europie. Stąd się wzięły kosztowne wyścigi przy sztucznym świetle rozgrywane w nienormalnej dla kraju organizatora porze. Jeśli zabraknie widza europejskiego to F1 upadnie.
29.11.2011 21:49
0
Dziadkek dba o jedną rzecz - dba o dochody i zarazem o odpowiednie gratyfikacje dla zespołów za zajęcie odpowiedniego miejsca w tabeli. Wspomnijcie sobie euforię Tony Fernandes-a... Przecież Dziadek nie będzie schodził z "kosztami" w momencie, kiedy "każedn jeden" będzie skłonny wnieść odpowiednią opłatę za organizowanie GP przez ustalony w umowie czas. Ponadto systematyczność wpływu wymienionych (utajnionych) kwot obliguje innych do weryfikacji swoich możliwości. Innymi słowy - nie stać Cię - nie jesteś brany pod uwagę. Nikt w Europie nie będzie "zrywał asfaltu" - muszą przeczakać lub skombinować odpowiednią kwotę. Kryzys nie jest dobrym doradcą w podejmowaniu właściwych decyzji. Do niedawna nie było problemu, natomiast w obecnej chwili...? Czy wszyscy dadzą sobie radę z wyzwaniem "poza europejskim"? Póki jest dochód, puty jest pozwolenie na zorganizowanie GP. Nie mam na myśli dochodu z powodu danego GP - mam na myśli możliwość (bezproblemowego) wniesienie odpowiedniej opłaty - tylko to się liczy. Oczywiście słowa Dziadka nie zadają ran jak maczeta użyta w gęstej dżungli. Sugeruje jedynie to, że Maczeta istnieje i trzeba mieć tego świadomość. Ci, co mają uszy słyszą, ci co mają możliwości - podejmą odpowiednie kroki. Inaczej nie widzę.
30.11.2011 00:01
0
dajcie im się tam ścigać niech maja kasę, może ktoś z kasa wreszcie wpadnie na pomysł żeby zrobić konkurencje i przywrócić królowa motosportu ponownie bo to co teraz jest to jest żałosne komputer to prowadzi a kiedyś liczył się kierowca
30.11.2011 00:03
0
i komentatorzy niech przestana mówić "najlepsi kierowcy na świecie" bo to jest żałosne gdzie team jedzie ty masz tylko wciskać guziki w odpowiednim miejscu
30.11.2011 00:09
0
i te porównania ze Sebastian shajsell pobił rekord Nigela Mansela to zal.pl wsiadzie do hrt będzie szarym żuczkiem
30.11.2011 08:13
0
Tutaj Bernie jak to powiedział 18. 6q47 dba o dochody. Europa wchodzi w głęboką fale recesji gdzie każdy rząd będzie liczył się z wydanym groszem, a jak wiemy koszty organizacji GP są zajebiście wysokie. Tak wysokie nie są dla krajów rozwijających się na innych kontynentach gdzie dla nich takie sumy nie są już tak duże. O to w głównej mierze chodziło Berniemu.
30.11.2011 09:57
0
Demencja starcza, czy co? Niestety na to tabletki nie pomogą.
30.11.2011 11:11
0
Europejskie tory maja niepowtarzalny klimat nie to co Tilkodromy.Moze juz czas pomyslec o emeryturze i skonczyc gadac bzdury
30.11.2011 11:34
0
ta oto mu chodziło kto mu da więcej w łapę, teraz to jest jak licytacja dasz więcej masz GP, za 10 lat będzie 5 wyścigów w Rosji 5 w Brazyli 5 w Indiaah i 5 w Chinach
30.11.2011 11:43
0
Monaco, SPA, Silverstone, Hungaroring, Monza. Jest 5? Jest. Za resztą płakać nie będę, zwłaszcza za Hiszpanią. Mogliby jeszcze dorzucić Turcję(nawet nie wiem czy w Europie ten tor leży:-))
30.11.2011 13:01
0
Ja bym tylko chciał żeby Hungaroring został bo będzie gdzie jeżdzić na wyścig dla mnie najbliżej. Bernie ma troche racji bo patrząc nawet na Węgry to mamy tam niestety puste trybuny lub w dużej części niezapełnione a tak nie może być. A jest to spowodowane właśnie tym, że obok Włochy, Niemcy mają swoje wyścigi i dla przykładu jeżeli zlikwiduje się GP Niemiec to na bank 20 tyś niemców wpadnie na GP Węgier dodatkowo. Dużym plusem jest też powrót Kimiego do F1 kto bywa na Hungaro czy innych europejskich wyścigach napewno zauważył, że w 2010 i w 2011 liczba fińskich fanów była maluuuutka a pamiętam jak w 2008 byłem to było ich pełno a jak KOV wygrał to już wogle szał na hungaro w barwach czerwono-biało-niebieskich (czerwony bo większość finów miała koszulki ferrari dla Raikkonena)
30.11.2011 14:08
0
Bernie nie liczy się zbytnio ze zdaniem kibiców. Ciągnie tam, gdzie jest potencjalny zysk. Choc tego nie popieram, to jednak nie dziwię mu się. Dzięki temu Formuła 1 się globalizuje i rozszerza na cały świat! Nie będę miał nic przeciwko, jeżeli poziom wyścigów w Europie i poza nią się wyrówna, ale jeżeli chodzi o zaledwie pięc GP, to zdecydowanie za mało. W sumie śmiesznie to wygląda - dziadek powinien byc konserwatystą. Cóż, kasa robi swoje... ;]
30.11.2011 14:14
0
Smutna to prawda, le Bernie ma 10% racji. Sam tez nie chciałbym wyścigów po za Europą, ale nic na to nie poradzę. Pomimo tego, że jego pomysły są głupie, to jednak świetnie trzyma w ryzach F1. A jakie bym chciał 5 wyścigów w Europie? Monako, Belgię, Włochy, Wielką Brytanie i Niemcy.
30.11.2011 14:25
0
Moja postawa jest raczej "co nowe to złe" w F1. I nie, że nie próbuję się przekonać.. po prostu moim zdaniem tak jest. Tory, bolidy, kierowcy, przepisy... Niby w tym 2009 roku zmniejszyli aero... ale za mało, stanowczo za mało. Powrót do lat 80, to by było coś... Ale mając świadomość technologii raczej nikt nie chciałby oglądać tego, co tam było. Chociaż kto wie... Z tych złych-nowych rzeczy, które wymieniłem, najgorsze są TORY. Jeśli tory byłyby dobre, to nawet dzisiejsi kierowcy z dzisiejszymi bolidami mogliby zapewnić ciekawe widowisko...
30.11.2011 14:46
0
@athelas - jeżeli już mówmy o przeszłości, w narciarstwie alpejskim włodarze FIS chcą cofnąc narciarzy do lat 80-tych, poprzez powrót do starej technologii nart. ;) Teraz Bode Miller i spółka chcą bojkotu. W F1 raczej takich rzeczy nie ujrzymy, ale zmiany muszą byc rozsądne. Co do nowych torów, i na tych starych mieliśmy do czynienia z nieciekawym widowiskiem. Cóż, może jesteśmy zbyt wybredni... ;)
30.11.2011 15:10
0
zakład że po Bernim władzę nad F1 przejmie ktoś z poza Europy np z ZEA ? :<
30.11.2011 15:35
0
W Afryce Południowej to chyba nikogo na bilet nie będzie stać.Do tego żadnego kierowcy z tamtego regionu,podobna sytuacja jak z Koreą, tyle że Korea jest sporo bogatszym państwem a i tak trybuny puste.
30.11.2011 16:26
0
Jeżeli F1 zniknie z Europy, to straci ona na swojej sławie. Zostanie ona jakąś drugorzędną serią mistrzostw Azji... Albo Arabii. No ale jeszcze tylko 10-15 lat i nastąpi zmiana szefa. Może to będzie jakiś Europejczyk, który będzie chciał przywrócić dawną sławę wyścigom... Albo bogaty Arab, który będzie wyciągał kasę z tego sportu dopóki nie upadnie... Mam nadzieję na powstaną jakiejś alternatywy dla tego sportu, albo jak najszybciej on upadnie...
30.11.2011 16:51
0
Jako ze nei jestem europejczykiem nie bola mnie slowa berniego tak jak wiekszosci z was. Ma racje 5 wyscigow dla Europy wystarczy. Jest to podobno formula swiatowa? tak? jak narazie jest to wszystko montowane pod Europe, czasy wyscigow etc etc. Bardzo dobrze ze Bernie chce isc na GLOBALIZACJE tego sportu bo F1 to dla mnie jak mistrzostwa swiata .. a centralizacja na Europe zmiejszaja to do rangi mistrzostw europy. jesli chodzi o demografie to nie upieral bym sie ze liczba kibicow europejskich przewyzsza calal reszte swiata, zadajcie sobei pytanie ilu z was placi $ jadac na GP a ilu siedzi z puszka piwa przed darmowa telewizja? zanim zaczniecie krzyczec o kosztach i wyscigach w europie. A juz argument przedtawiony we wczesniejszej wypowiedzi o kosztach sztucznego oswietlenia? to wina wylacznie europy bo to dla nich te koszty, aby nie musieli tak jak ja ogladac wyscigow o 3 czy 4 nad ranem. niech jezdza kiedy chca i gdzie chca. 5 GP w europie to wystarczajaca liczba.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się